Csoport
2015-2020

Az elmúlt hétvégén érdekes és tanulságos programokban vehettünk részt mi, 9. AJTP-s tanulók.

A péntek délutánunk leginkább az osztályközösség építésével telt el. Együtt főztünk, vacsoráztunk, mosogattunk és rengeteget beszélgettünk. A szombati napunk 8 órakor kezdődött egy reggelivel, majd 10 órakor lementünk a szilenciumi terembe tanulni. Ebéd után indult a buszunk Krisna-völgybe.

Programhétvége

Ahogy megérkeztünk, gyönyörű látvány tárult elénk. A bejáratnál két hatalmas elefántot láthattunk, majd rögtön utána egy tavat pillanthattunk meg. Saját maguk tisztítják a vizet, méghozzá bambusznádakkal. Ahogy haladtunk a kijelölt úton csatlakozott hozzánk egy ottani Krisna vallást követő férfi, aki bemutatta nekünk életmódjuk jellemzőit. A völgyben számos helyen pavilonokat láttunk, ahol az ott élők kicsit elvonulnak a többiektől és leginkább meditálnak. Ezután megnéztük a helyi iskolát, ahol kb. 30 tanulót foglalkoztatnak. Sajátos tanmenettel haladnak és azt is megtudhattuk, hogy testi neveik mellett új lelki neveket kapnak, melyek különböző jelentésekkel bírnak. Az iskola után elmentünk az istállóba, ahol hallhattunk a völgy mezőgazdaságáról és állattenyésztéséről. Csak szarvasmarhákat láthattunk, de ők érző lélekként kezelik őket. A tehenek tejet adnak nekik, az ökrökkel felszántják a földeket. Ezután következett az ottani legnagyobb látványosság, a templom. Ahogy beléptünk, egy kisebb boltot pillantottunk meg, majd egy rövid folyosó után egy terembe érkeztünk, ahol rengeteg színes festmény, szobor és imatábla fogadott minket. Együtt elénekeltünk hangszerkísérettel egy nevezetes Krisna imát, ezt követően pedig egy kis szabadidőt kaptunk, hogy szétnézzünk az épületben.

Programhétvége Programhétvége

Ezt követően hazamentünk, majd csoportvezetőnk ismertette a másnapi színházi előadás előzetesét. A lányok tánccal, a fiúk pedig focival vezették le a napi fáradalmakat.

Vasárnap szintén 8 órakor keltünk és reggeli után elindultunk Budapestre, azon belül is az Oktogonra. Egy három órás út után leszálltunk buszról és ebédelni mentünk egy étterembe, ahol két órán keresztül korlátlanul ehettünk. Ezt a lehetőséget mindenki ki is használta. Az étkezés befejése után sétálni indultunk. Benéztünk az Operaházba, elhaladtunk a Parlament előtt, majd a Margit-hídon sétálva kiértünk a Margit-szigetre. Felültünk egy autóra, ami bemutatta nekünk a szigetet, ezek után pedig kaptunk egy kis szabadidőt. Az osztály nagy része a zenélő szökőkútnál csoportosult, ami népszerű helyi látványosság.

Programhétvége

Később elgyalogoltunk a rakpartra, ahol a busz elvitt minket a Vígszínházhoz. Az Össztánc című darabot tekintettük meg, amiben nem volt szöveg, hanem a mozdulatokból és némajátékokból nekünk kellett felismernünk a szituációt. Bár az előadás 19:00-kor kezdődött és kicsit későn ért véget, élveztük, hogy szavak nélkül is megértettük a darab mondanivalóját. Szörnyen fáradtan szálltunk fel a buszra, ahol mindenki aludt egészen hazáig.

Szerintem mindannyiunk nevében elmondhatom, hogy tetszett a programhétvége, mert lehetőséget nyújtott arra, hogy megismerjünk egy másik életformát, hogy belekóstolhassunk a színház világába és hogy közelebb kerüljünk egymáshoz.