Csoport
2013-2018

Utolsó hétvégénk még év elején volt, ezért mindenki izgatottan várta a szegedi kirándulást.

Pénteki napunk utazással telt, majd elfoglaltuk szállásunkat. Nagyon szép szállodát találtunk a neten, és itt hajthattuk álomra fejünket a több órás utazás után.

Másnap a város nevezetességeivel ismerkedtünk. Többen most jártunk először ebben a Tisza parti nagyvárosban.

Szegedi hétvége

A Dóm lenyűgözött, annyira szép volt kivülről, és nem csalódtunk benne, amikor bementünk sem.

Kollégiumunk névadója Klebelsberg Kunó szarkofágja a bazilika oldalán van elhelyezve, mi koszorúval emlékeztünk meg róla, amit Erzsi néni a saját kezével készített. Sétánk során megtekintettük a dóm melletti falon elhelyezett híres személyiségek szobrait. Tanultunk róluk történelemből, irodalomból.

Innét a Móra Múzeumba vezetett utunk, ahol sok biológiai, történelmi, irodalmi ismerettel bővítettük tudásunkat. Nagyon jók ezek a kiállítások, mert mát mindegyik interaktív. Hozzá lehet nyúlni, fel és ki lehet próbálni mindent.

Szegedi hétvége Szegedi hétvége

Az ebédet 1 órai gyaloglás után tudtuk elfogyasztani, de sietni kellett, mert még egy tiszai hajózás is várt ránk. Tavaly eveztünk a Dunán, kiváncsiak voltunk milyen a Tisza. Hasonló a partja, de nincs olyan széles, és talán annyi örvény sincs, mint Baján.

Vacsora után visszatértünk a szállásra. Annyira meleg volt, hogy mindenki a tusolással kezdte. Egyre jobban élénkültünk fel, majd sokan társasoztak, tv-t néztek.

Vasárnap a reggeli után Ópusztaszer felé vettük az irányt. Itt az emlékparkot jártuk körbe, a Feszty körképet csodáltuk meg, íjászkodtunk, múzeumpedagógiai foglalkozáson vettünk részt. Az ebédet a Szeri csárdában fogyasztottuk el, ami bőséges volt, majd indultunk vissza a kollégiumba.

Szegedi hétvége Szegedi hétvége Szegedi hétvége

A nagy meleg ellenére egy tartalmas hétvégét kaptunk, ahol mindenki jól érezte magát.