A TÁMOP 3.4.5 12-2012-0001 „Tehetséghidak Program” elnevezésű kiemelt projekt keretében megvalósuló „tehetséges fiataloknak bemutatkozási lehetőséget nyújtó, a tehetséggondozás fontosságára a figyelmet felhívó nyilvános események, Tehetségnapok és kreatív akciók megvalósítására és koordinálására „A tehetség hónapja” programsorozat részeként” projektben foglalt „Alkotónap” keretein belül, 2015. április 15-én 18 órakor került sor a „Beugró” programra, melyen …fő vett részt.
A kiírásban meghatározott cél az volt, hogy a résztvevők kikapcsolódás közben használják fel kooperációs, kreatív, improvizációs készségeiket. Az eredeti terv szerint állomásos vetélkedőt állítottunk volna össze, a tervezési-szervezési folyamat során a kortárs segítővel azonban arra a döntésre jutottunk, hogy az állomásos vetélkedő helyett inkább a tévéműsorhoz hasonlóbb körülmények között rendezzük meg a programot. Előadó-helyiségünket színpad/nézőtér mintájára berendezve lehetőség nyílt arra, hogy a csapatok ne külön-külön, hanem nézők előtt teljesítsék a szituációs feladatokat. A „közönséget” részben az éppen nem szereplő csapatok tagjai illetve más, érdeklődő kollégisták alkották. Jó döntés volt, hogy minden új típusú szituációs feladat előtt egy példafeladat során ismertettük meg a szereplőkkel és a közönséggel is a feladat lényegét, így kiküszöböltük a félreértéseket. A kitalált feladatok a kollégiumi hétköznapokból vett helyzeteket, konfliktusokat vették alapul, így a diákok könnyen bele tudták élni magukat a szituációkba. Tapasztalatom szerint főként a színjátszás, drámajátékok iránt érdeklődő diákok figyelmét sikerült felkelteni a programmal, de jöttek többen, akik eredetileg „csak” nézőnek ültek be a programra, és végül kedvet kaptak a részvételhez is. A program során a résztvevők. A kitűzött célok, úgyis mint a () maximálisan meg valósultak, a résztvevők között új ismeretségek alakultak ki, és igény mutatkozik arra, hogy a programot máskor is, akár még szélesebb körben megrendezzük a kollégistáknak.