A 9. évfolyamos Arany János Tehetségprogramos tanulók 2025. október 3–5. között háromnapos programhétvégén vettek részt a Klebelsberg Kollégiumban, a csoportvezető tanár és az osztályfőnök irányításával. A hétvége célja a csapatépítés, az önállóság és együttműködés fejlesztése, valamint a kulturális és természeti értékekkel való ismerkedés és az élményszerzés volt.
Péntek: közös előkészületek és csapatépítés
A diákok péntek délután közös bevásárlással kezdték a hétvégét, amely során tudatos fogyasztói magatartást és pénzgazdálkodási alapismereteket gyakorolhattak. A közös süteménysütés nemcsak gasztronómiai élményt jelentett, hanem a kollégiumi konyha használatának, a higiéniai szabályoknak és a csapatmunkának a megismerését is szolgálta. A finom vacsorát az Imi-Hami étterem biztosította, ami után közösségépítő játékot játszottunk és beszélgettünk.
Szombat: kulturális és természeti felfedezések
A reggeli után autóbusszal indultunk Kaposszentjakabra, ahol a Szentjakabi Apátság múzeumpedagógiai foglalkozása során betekintést nyertünk a helyi történelembe, valamint a középkori kolostori élet mindennapjaiba. Egy kellemes öt kilométeres gyaloglás után betértünk ebédelni a Rómahegyi Rendezvényházba. A délután folyamán a Rippl-Rónai Emlékház és Látogatóközpontban tettünk látogatást. Itt a diákok a festő életével és életművével ismerkedhettünk meg, fejlesztve vizuális és esztétikai érzékünket. A napot egy meglepetés programmal zártuk a Noah Alpaka Farmon. Az alpaka simogatás és sétáltatás mellett kézműves foglalkozásként nemezlabdát készítettünk alpaka gyapjúból. A program egyszerre nyújtott természetközeli élményt, kézügyesség fejlesztést és környezettudatos szemléletformálást. A nap végén mindenki fáradtan, de élményekkel gazdagon tért vissza a kollégiumba, ahol közös vacsora, játék és beszélgetés zárta a napot.
Vasárnap: közösségi zárónap
A hétvége utolsó napja a közösségi együttműködés és a mozgás jegyében telt. A közös reggeli után próbáltuk a Szüreti mulatságon bemutatott műsorunkat, majd a csapat egy része sportolt, a többiek pedig ebédet készítettek. Az ebéd után közösen értékeltük a hétvégét, majd a délután csendesebb hangulatban telt, pihenésre, tanulásra és a következő hét előkészítésére is jutott idő.
A háromnapos programhétvége minden szempontból elérte célját. A tanulók önállósága, felelősségérzete és együttműködési készsége látványosan fejlődött, miközben a kulturális, történelmi és természeti élmények új ismeretekkel gazdagították őket. A hétvége jól példázta, hogy az Arany János Tehetségprogram nem csak az iskolai tanulmányok támogatásáról szól, hanem a személyiségfejlesztésről, a közösségformálásról és az élményszerű tanulásról is. A diákok visszajelzései egyértelműen pozitívak voltak: élvezték a változatos programokat, az aktív kikapcsolódást és a közös főzéseket.