Intézményünkben a 2016/2017-es tanév során „Az UTCA – Tehetségfejlesztés a kortárs művészetek tükrében” című pályázati program megvalósítására került sor. A Nemzeti Tehetség Program támogatásával lezajlott esemény középpontjában a grafika és média területére fogékony diákok tehetségfejlesztése állt. Fő célunk volt megmutatni a média eszközeinek segítségével, hogy az irodalom és a képzőművészet képes szerves együttműködésre. A grafika és média szakkör foglalkozásai mellett a pályázathoz kapcsolódott többek között:
- Street Art – „Öltöztesd fel a fákat a kortárs irodalom ecsetjével!” utcaművészetet és kortárs irodalmat népszerűsítő megmozdulás a kaposvári Európa parkban
- Látogatás a kaposvári Csiky Gergely Színházban – Sugár Kornél kellékes a díszletek, háttérmunkálatok világába kalauzolta az érdeklődőket
- Czuder Tamás, a Pengame kézzel rajzolt számítógépes játék egyik fejlesztője – a megelevenedett füzetlapok karakterei mellett rövid animációs mozgóképtörténettel ismerkedhettek az érdeklődők;
- az Így Telnek Napjaink nevű zenekar – egy dalszövegelemzéssel összefüggő szakköri foglalkozást követően beszélgetés zajlott az együttes tagjaival, majd egy koncerttel zárult az esemény;
- Váradi József „Tyson” író és a hazai rapszakma egyik kultikus alakja, kinek nehéz körülményekből való felemelkedése példaértékkel szolgálhat az alkotni vágyó, hátrányos helyzetű fiatalok számára egyaránt;
- Varga Bálint Bánk író, képregényíró, ki a képregény mint irodalom, irodalom mint képregény kérdéskörét boncolgatta a street art témáját is érintve.
A felsoroltakat kétnapos kirándulás egészítette ki, melynek során az etyeki Korda Filmpark fimtrükkökkel összefüggő kiállításán kívül New Yorkot és középkori városrészt idéző díszletvárosban barangoltunk, megtekintettük a Karib-tenger kalózai – Salazar bosszúja című 3D mozifilmet, végül ismerkedtünk a Robert Capa Kortárs Fotográfiai Központ 35. Magyar Sajtófotó Kiállításának képeivel.
Szakköri foglalkozások keretében Váradi József „Tyson” Az utca hercege című regénye alapján animációs kisfilm készült. A tehetségfejlesztés (hátterek festése, fotók, narráció, forgatókönyv elkészítése stb.) mellett az alkotómunka fő mondanivalója a pozitív szemlélet, az élet értékeinek felismerése, mely üzenetből reméljük a nehéz sorsú, illetve bizonytalan körülmények között élő diákok is erőt merítenek.